Szabad utakon

Kis kunyhó, vityilló!

2021. április 25. 19:04 - Gombás Katalin

- Anya, fogócskázunk a barátaimmal - kiáltja már elfelé futva.
- Rendben, játsszatok csak! - válaszolom, és a közeli pad felé indulok, fél kezemmel előhúzva a hónapok óta olvasott könyvet a táskámból.

- De ne ülj le! - fordul vissza - Te vagy a ház.

Ránézek és a szemöldököm, ami a “ne” szóra reflexszerűen elindult felfelé, megáll félúton. Háznak lenni? Milyen az?

Otthon, menedék... kunyhó az erdőben, tágas palota, lombsátor vagy egy kő a tenger mélyén. Háznak lenni valaki számára: szívet melengető érzés.

Lehet, hogy egy kép erről: hegy, félhomály, fa, égbolt és természet

“A lány ekkor megpillantott egy kacsalábon forgó házikót.
- Fordíts hátat a hegynek, kunyhócska, felém fordulj, rejts el engem, sötét az éjszaka!
A kunyhócska valóban feléje fordult kacsalábán, és megállt. A lány meg belépett.”
- Én vagyok a ház? - kérdezek vissza.

- Hát persze, anya! - mondja a világ legtermészetesebb hangján.

Visszatolom a táskámba a félig előhúzott könyvet. Így ugyan ma sem fogom megtudni, miről énekelnek a folyami rákok, de mit bánom én?! Mert ház vagyok.

És leszek is, most egy darabig még inkább, mint eddig - ahogy velem együtt rengetegen. Egy valamirevaló háznak pedig állnia kell.

(Mese: A bátor sólyom; fotók: Pinterest és saját)
Nem érhető el leírás a fényképhez.

 

komment
süti beállítások módosítása